fredag 27. august 2010

Hola mis amigos!

Long time no blog – yes I knows. Meeen, eg kan jo kje bruga heila tiå mi her nere på å sidda på dataen å trykka. Sist helg va awesome. Puerto Lopez, salza, surf, hvaler, delfiner, go mat, ecuadorianske gutta, spansk, voluntørfun osv. Les di andre sin blogg for udfulling. (ja, eg er lat.)


Denne vegå he for det mesta gått me te spansk. Eg he undervisning i lag me Even og Synne me e the basicos. Me he tri tima te dagen me lærar Lily – hu e rå! Og gu så me lære! Bler nokså sleden i håve itte tri tima ja. Og det e så sjukt mange ord eg ikkje kan så må puggas. I tillegg te alt grammatikk og di. Det krevje møje innsats og vilje for å klara å læra dette her ass. Men me e goe då! Adle e skikkele motiverte. Me tar oss en times data-pause itte timane, så hive me oss i leksene og poggingå. Skikkele bra studenta! Så bler det som oftast en joggetur i ”parken” udpå ittemiddagen. Parken e då en tja, store legeplass me betongvei rondt. Så eg springe rondt og rondt der. E kje det mest motiverane i verden, og knenå syns ikkje det e dødsgodt, men det funke nå! Så prøve eg å få jort litt styrketrening på tagterrassen itillegg.


I dag e darr faktisk sol! Jippi! Så i dag bler det tanning og spansk på ligt. Det he vore møje øveskya her te nå ser dåkk. Men varmt e darr uannsitt. Så når solå kjeme så e det heilt crazyvarmt. Ikveld ska me ver me Lily på konsert. Bler show. Noge sånn gospelgreie og grande fiesta! Me gusta! Men ja, nå ska eg stikka opp å få i meg noge havragraud, før eg hive av meg klenå å lese spansk. I dag ska eg læra maaaange verb, kroppsdela, klesplagg, brugen av verbå tener(å ha) og ir(å gå), pluss en masse uttrykk og ord. Hei hukommelse!



Btw. Nå ska eg skrøyda av meg sjølv. 10hi. Eg he innført healthy weeks. Det vil sei, nada snob og usunne ting i vegene. Og eg klare meg fint! Jehuu! Må bare få ennå litt marr gang på treningå så e eg der!  kjenne eg e klar for some chokolate i dag uannsett!

Hasta luego folkens! Eg e btw på skype kver dag i 6/7-tiå, om nogen savne my pretty face lissm.

4 kommentarer:

  1. aaaaawesome.. ;)
    eh...hvem er even? trodde det var ebaaan..??
    og hei, epleform!!

    SvarSlett
  2. Hei Trinemor! D ser ut som du storkose deg! :D
    Å du, d å se delfiner å hvaler e min drøm, så se litt på di for meg og e du jille;)

    Have fun!

    SvarSlett
  3. Trine, min vakre due! kommentar skal du få! :D Tipper du kommer til å være evig brun, evig fit og evig god i spansk når du kommer hjem!! Gleder meg sjukt til å se deg på SUFH igjen! Skal lage nedtellingskalender, når jeg veit når det er! :)
    I love you <3

    SvarSlett